Veronica Sandahl

Improvisationskväll
9 Oktober 2010.

Igårkväll var jag och mina klasskamrater bjudna på en liten Improvisationskväll inne i skolans samlingssal "Kyrkan".

Vi hade det väldigt trevligt och jag fann uppvisningen väldig roligt men vääääldigtt annorlunda

Såhär står på informationsbladet och på Gerlesborgs hemsida om Improvisation:

"Under alla typer av improvisation så tror vi att det finns generella principer - dessa är vi intresserade av. En sådan är, tror vi på goda erfarenhetsmässiga grunder, att "hitta rätt nyckel", d v s att agera så att medaktörerna inser att de är "med i leken" på samma villkor som alla andra. Detta möjliggör att alla medaktörer inser och respekterar varandras personligheter/egenheter, tar vara på och utnyttjar dem i och genom samspel på lika villkor. Detta är själva kvintessensen i fri improvisation, oavsett form, där "nycklarna" representerar en av de underliggande principerna." Ur programförklaringen till detta föredragsperfomance på temat improvisation."



Jag passade på under showen att filma några scener! Förbered er på gott skratt och samtidigt förundra! Det är inte lättsmällt material!






#1 - Mamma

Såg det första klippet, det fick räcka faktiskt.

Jag tycker det var helt absurpt! Vuxna människor som håller på med sånt här, som jag tycker , trams.

När det finns så mycket annat inom erat "konst-område" att se och höra om. Du betalade väl inget för detta väl? (Förutom skolkursavgiften förstås, ur den fick de kanske en del av nu)

Förlåt mitt tyckande, men jag är inte ensam att tycka så här, det vet jag. En KRAM till Dej iallafall! Ha en fin höst-söndag! /Mamma

#2 - Anonym

...lyssna inte på mamma! Som konstnär skall man ha ett öppet sinne. Inte sluta sig samman med förutfattade meningar om vad som är bra eller dåligt. Men man får absolut tycka vad man vill vilket är grunden till att förstå sig själv och förstå vad man själv tycker är intressant och bra eller vad som är nonsens.

#3 - Anonym