Veronica Sandahl

Mina "låne-katter"
6 Oktober 2010.

 Jag vet att de var ett tag sen jag skrev på bloggen men dels för jag inte haft tid och dels jag har inte haft så mycket intressant att skriva om.

 Eller Jo! För de första så var jag i lördags på konsert i skolan med mina klasskamrater.
Inträdet var gratis för oss studenter och bandet som spelade hette "Monica Borrfors och Gösta Nilsson trio" och dom spelade Jazz inne i "Kyrkan".
  Musiken var mysigt men jag har aldrig varit förtjust i Jazz, specielt inte svensk Jazz. Vad jag föredrar är Pop, Rock och Gothic (Ok, lite bugg-musik också!) och kanske är kort och gott allätare. Förutom Jazz!

Marianne har nu äntligen kommit hem efter en veckolång semester i Göteborg och under tiden hon har varit borta, har jag varit hus och katt-vakt. Jag fann inga problem att övervaka huset och tyckte inte att det var läskigt alls att sova ensam.
 
Jag har ju katterna!

 Hon tyckte att jag har skött huset och katterna fint och hon var glad och lättnad över att det gick så bra för mig att bo ensam. Det kan vara rätt mörkt här runt husknuterna!
 Kanske såg katterna lite rundare ut än vanligt men de var ingen fara. (Jag hade visst gett katterna lite för mycket torrfoder! :P ) Dom får börja banta! Fast enligt min mening ser Sotis sötare och goare som knubbis!
 
Två gånger har Zorro råkat skita inomhus medans jag tog hand om huset (Det är duktigt för vara honom.),       men så fort Marianne steg in i tröskeln, ladde han tre stora stink-bomber på mindre än en förmiddag nere i hallen!

Stygga Kisse! Men jag tror att det var hans sätt att säga "Välkommen hem" till sin matte!

 Sotis och Zorro är Mariannes katter. En mor och hennes son! Jag ser dem som mina "låne-katter".               Hälften mina medans jag bor här! Sotis är den mest keligaste, goaste (och rumsrenaste) katten jag har träffat.
Zorro är hennes son och även om han är också kelig och snäll,  är Sotis min favorit!
 En nackdel med Zorro är att han dålig på att göra "sina saker" utomhus. Trots han har fått lika stor uppfostran som Sotis, har han inte lärt sig att skita i kattlådan eller utomhus. När han blir nödig och om de finns ingen öppen utgång, gör han det inomhus! 

Jag måste ta tillbaka min anklagelse mot Sotis och berätta att det var Zorro som pissade ner mina sängkläder förr förra veckan! Sotis tycker mycket om att sova i min säng eller nära elementet i mitt rum under natten och hon har aldrig kissat eller bajsat ner sig! När hon måste gå ut, Jamar hon högt och ser vädjande ut! 

Förlåt Sotis!  



Sotis
#1 - Anonym

Det var skit-prat det!

;-)