Veronica Sandahl

Flyga Drake

23.e Augusti

Andra dagen av skolan har snart gått förbi, jag ska strax förebereda mig inför räk-kvällen som skolan anordnar ikväll nere i samlingssalen.  Idag har vi alla fått varsin ateljé och jag har haft turen att komma först i kön och välja ut en lägenhetsateljé nära ”Hemmet”. Ateljén är rymlig och stor och jag hoppas att jag kommer ha tillräcklig med inspiration och ambition att skapa några mästerverk i höst. Vi tvåor kommer ha mer tid att arbeta med egna projekt och att bygga ihop vår portfolio för ansökning till olika Konst-Högskolor och Universitet.

Valön




flyga drake








Senare idag hade vi en liten utflykt till Valön och hade vi en liten tävling att i grupper bygga upp våra egna flygfärdiga drakar. Vinden var inte så stark men min grupp fixade en riktigt praktfull Drake som kunde sväva upp i skyn i cirka en minut. Samtidigt åt vi en jättegod fika bestående av restaurangens hemgjorda sockerkakor med chokladsås över. Vi vet inte än vem som vann tävlingen. Tävlingsmomenten är vem som hade den 1. Största 2. snyggaste och sedan 3. mest vinddugliga Drake av alla grupper.

 



Men det får vi se ikväll!  ;)