Veronica Sandahl

En tyst minut för Japan...

13:e Mars 2011.

 

Den 26 december 2004 drabbades världen av en oerhörd tsunami efter en jordbävning i Indiska oceanen. 300 000 människor dog. Förra året var den ohyggliga jordbävningskatastrofen i Haiti

Idag är det Japan!




Jag följer ständigt vad som står i Aftonbladet och Expressen på sista tiden. Som ni säkert vet så har det varit en rejäl jordbävning och en Tsunami katastrof i östra delarna av Japan som inte har bara utplånat byggnader, vägar och dammar, utan också hela städer och enligt från de senaste nyheterna just nu cirka 10000 människors liv.



För att göra saken ännu värre har en vulkan som heter Shinmoedake vaknas till liv igen och några kärnkraftverk hotas att få en härdsmältning!


Jag får hjärtklappning när jag läser detta! Vad kommer hända härnäst?



Så många katastrofer har hänt på sista tiden att jag ibland inte orkar läsa igenom eller lyssna på dessa hemskheter eller bry mig. Min hjärna och hjärta orkar ibland inte med det! Varför måste tidningar och Tv hela tiden fylla första sidorna med katastrofer och lidanden?  När läste vi sist en nyhet som är positiv och hoppfull?  Nånting som ger hopp, styrka och glädje!

Varför ska det här hända! :( När kommer det sluta?