Veronica Sandahl

27:e Augusti 2013

 

 27:e Augusti 2013.

 

Ännu en sommar nere i Gerlesborg, inne i Rörviks campings reception har blivit avklarad. Hela sommaren har de varit sol och värme och vi satte rekord i antal fullbokade platser och stugor under Juli månad.  Förutom jobb tog jag möjligheten att hinna sola, bada och gå på skolans konserter såklart.

Men idag var de min sista dag på campingen och min allra sista dag i Gerlesborg!

Efter mitt pass, kom mamma vid halv ett tiden och hjälpte mig att packa in alla mina saker i bilen, tog ett sista svep med dammsugaren genom lägenheten som jag bodde i under sommaren (Jag bodde i ett litet källarrum hemma hos Eva och Michael  D) och sedan åkte vi hem.

När vi kom tillbaka hem till Säffle igen tog jag möjligheten att bli klippt i topparna av systern Angelica.

Ni kanske tror att jag ska börja med mitt jobbiga jobbsökande igen men de har ni fel!

I Juni månad var jag på Broby-grafiska i Sunne och under en dag gjorde jag arbetsprover! Proverna var tuffa och stressande att göra. Det kändes nästan att man gick på Högstadiet eller Universitetet igen.  Men jag klarade det!

Och i början av Juli fick jag veta att jag har kommit in, i programmet Grafisk Formgivare!

Det känns helt underbart att få börja skolan igen och att få plugga i mer praktiskt utbildning. Skolan är yrkesförberedande och har ett väldigt bra rykte att utöva både praktik och delta i viktiga projekt åt olika företag inom reklam och marknadsföring.

Jag har redan skaffat en lägenhet där och imorgon kommer jag göra en resning och välja ut vilka saker jag kommer ha med mig till Sunne. Lägenheten är en liten etta och jag tycker att de ska bli skönt att få ett eget boende igen istället för att dela med någon annan.

 

 

 

 

 

 

#1 - Barbro Bengtson i Uppsala.

GRATTIS till Sunne, VERONICA!!
Så glad jag blev, när jag förstod, att du nu får syssla med det du helst vill! LYCKA TILL!!

/Barbro