Veronica Sandahl

Praktikplats sökes!!!

 

5:e december 2013.

 

Praktikplats sökes inom Design, Tryckeri och Reklam. Söker inom Värmland, Dalsland och Stockholm.  Perioden är v 2-5 under Januari 2014.

 Mycket brådskande, behöver ett svar så snart som möjligt!  

    

Jag har sedan i början av oktober sökt med ljus och lykta efter plats att få praktisera och se hur man jobbar inom reklam, tryckeri eller grafisk formgivning. Men trots mina ansträngningar har jag inte hitta någon som vill ta emot mig! Vi är nu i början av december och jag är nu ganska desperat!

 

Jag trodde det skulle vara lätt att hitta en plats inom Värmland, framför allt i Karlstad.             Tänkte praktiskt och förnuftig att praktisera på ett företag inom Värmland eftersom det är så kort tid. Bara fyra veckor! Att starta första perioden i Karlstad och pendla emellan trodde jag skulle vara en god början.

 

Men jag har mailat, ringt och besökt nästan alla företag i Karlstad. Kollat med företagen i Åmål, Hammarö, Årjäng, Kil och Kristinehamn. Men resultatet; Ingen napp någonstans! Jag har varit på några interjuver i Karlstad men resultatet blev detsamma där också.

 

 Det svar jag har fått var antingen arbetsbrist, tidsbrist, för litet företag, har redan praktikant eller jag behöver mer erfarenhet och bättre portfolio.  

 

Jovisst! Jag kanske behöver mer erfarenhet och bättre portfolio men jag har bara varit i skolan i cirka tre månader! Det är inte lätt att bygga upp en bra portfolio under den korta tiden! Dessutom  haft mycket läxor att ta hand om!

 

Jag önskar att perioden kunde ha varit senare typ i April eller Maj! Då kunde man ha varit mer förberedd.  Men det är inte jag som har bestämt att praktikperioden ska vara i början av januari och precis efter nyår! Så himla dumt!

 

Jag ska nu försöka hitta nåt företag i Stockholm men jag vill helst vara i Värmland!

 

 

 

Därför frågar er jag som läser detta blogginlägg; Jobbar du eller känner du kanske någon som jobbar på ett företag inom Design, Reklam, Förlag eller Tryckeri som vill och kan ta emot mig som sin praktikant i fyra veckor under januari månad?

 

Har bara studerat tre månader på Broby och den lilla portfolio jag har kan man se på bloggen.              

 

Men jag har stor kunskap och erfarenhet att teckna och måla.  Jag är duktig på allting som har med färg och form att göra; Olja, akryl, akvarell, tusch och digitalt. Jag har ställt ut på salonger, både separat och i grupp och även studerat två år på konstskolan Gerlesborgs i Bohuslän.

 

Detta är vad jag kan erbjuda! En ambitiös, målmedveten, konstnärlig och mycket trevlig tjej som vill få chansen att se hur det är att jobba inom reklam och formgivning.

 

 

Snälla! Ge mig ett JA!!!  Jag är så trött på att bara få NEJ,NEJ och NEJ  hela tiden!

#1 - Julia Persson

Hej, Julia här. Om du behöver hjälp och hittar ett företag i malmö så kan du få bo hos mig om det skulle krisa sig. :)

#2 - lena

Hoppas att det löser sig för dig. Har inte skolan några " kris " platser någonstans? kram på dig!