Veronica Sandahl

Hårmodell igen för Wella
 
9:e Mars 2015.
 
Om du bor i Sthlm, Karlstad eller Göteborg eller i närheten och du har stort behov att få en ny fräsch färg och frisyr, håll koll på Wella eller Schwarzkopfs Facebook-sidor och deras annonser. Företagen söker ganska ofta hårmodeller för att visa upp nuvarande och kommande hårtrender.
 
Man behöver inte vara pinnsmal och cirka 180cm för att stå hårmodell, allt dom begär är hår med bra kvalité (oavsett det är långt eller kort, tjockt eller tunnt.) men som behövs förnyas och att modellen är villig prova på något nytt och annorlunda. Det är både roligt, gratis och lite lyxigt och du får i slutet både en snygg frisyr och en liten kasse med hårprodukter på köpet.
 
Wella annonserade ut för två veckor sedan att de sökte hårmodeller för en mini-show så jag skickade in en intresseanmälan och en bild på mig själv, två dagar senare kontaktade mig och jag var välkommen att stå som modell hos dem i deras salong på Riddargatan i Östermalm.
 
 
 
Jag kom ditt igår och blev skickad till en liten salong inne i byggnaden tillsammans med fyra andra modeller. Frisören placerade tre olika magma nyanser i håret på mig, en som mörknade mina hårrötter, en annan som gav en mer rödbrun lyster i topparna och den sista ge håret lite ljusare slingor. 
 
 
 
 
 Efter färgningen sprejade och satte de upp mitt hår i en knut och lätt de självtorka, under tiden passade vi på att välja ut vilka kläder vi skulle ha till visningen. För mig blev det en tight linne, shorts och en lång vitt kappa och rosa högklackade skor. Blev väldigt fint men det kändes så konstigt med bara ben som är helt vinterbleka och inte fått känna av solen på flera månader. Efteråt fick jag och modellerna vänta ute i receptionen tills det var dags för visningen. Vi gick in en i taget och när det var min tur så löste frisören upp knuten och friserade håret mitt framför publiken. Mitt frisyr gick mer åt strandkänslan, en stil som både skulle se ut att jag har nyss badat och låtit håret självtorka men ändå gett den en viss frisyr.
 
 
 
 
 
 
Som sagt var det bara en mini-show, publiken var etablerade frisörer som behövde få inspiration och idéer av den kommande hårtrenden och jag fick många komplimanger över färgens lyster och frisyren.  
 
 
Tack Wella för den fina frisyren och tack för de roliga sällskapet tjejer som också stod modeller och fick fantastiska frisyrer.
#1 - lena

Hej! Du är inte dålig du, att komma med, på olika grejer, vi ses. kram på dig.