Veronica Sandahl

Praktik i Ahrenshoop

3:e december 2015.

Efter mycket sökande, letande, googladet och interjuver har jag äntligen fått napp. Jag har blivit erbjuden praktikplats hos Kunstlerhaus Lukas nere vid kusten Ahrenshoop i Tyskland. Ahrenshoop är en liten kust by som ligger vid östra sidan av Tysklands kust, nära staden Rostock.

Byn är känd att bedriva hel del museer och konstgallerier och Kunstlerhaus Lukas bedriver både ett galleri och arbetsbostäder åt konstnärer och musiker. Dom är känd att erbjuda både stipendier och praktikplats. För några veckor sedan skickade jag en intresseanmälan och i måndags blev jag kontaktad och blev erbjuden att bli deras praktikant under 3-4 månader hos dem.

Dom erbjuder både gratis bostad och kan betala resekostnaden för mig men tyvärr ingen minimilön.

Det gör ingenting eftersom jag kommer bo gratis, maten är billigt nere i Tyskland och jag kommer inte bo i någon storstad. Men jag behöver ha någon liten peng som kan hjälpa mig med maten och små utgifter när jag är därnere.

Därför tänker jag sälja några av mina tavlor som jag gjorde under 2006-2009, under Gerlesborgstiden och dom senaste jag har gjort så passa på! Det är perfekt tillfälle att köpa en jättefin tavla i julklapp till din familj, vänner eller till bara till dig själv.

 
 

 

Om det är så ni önskar kan jag i uppdrag gör ett fint tavla föreställande era djur, fina blommor, hus eller något specifikt som skulle passa att ha därhemma är det bara kontakta mig. Ni kan se i mitt galleri på facebook vad för slags stil jag har.

Om ni kanske önskar att jag hjälper er med bokomslag, illustration eller någonting grafisk skicka gärna ett mail till mig.

Hjälp en stackars, arbetslös konstnär att försörja sig nere i Tyskland. Det är en stor chans för mig att få jobba där, få praktiskt erfarenhet och sedan att ha i CV:et för framtida arbeten.