Veronica Sandahl

Scwharzkopf och Makeup Modell

18:e Mars 2015.

 

Ibland ska man unna sin fåfänga lite. Jag under senaste helgen och veckan ställt upp både som hårmodell och makeupmodell åt två olika företag. Den första var hos samma företag som jag ställde upp som i modell i höstas. Företaget Scwharzkopf. Denna gång var det en vanlig kurs istället för hårvisning och jag besökte castingen förra onsdagen och blev antagen. Kategorin jag hamnade på var vanlig salongs frisyr, inget avancerat. Uppfräschning av hårfärgen och ge lite en extra glans. Mitt hårfärg behövde verkligen fixas till och frisören jag fick var mycket duktig och professionell och färgade först mina hårrötter som hade en fin utväxt och sedan topparna. Han använde två olika röda nyanser och mina toppar fick en lite ljusare ton än rötterna och resultatet blev strålande! Som tack att ställde upp som modell fick jag också en liten goodie-bag med en hårmask, mousse och värmeskydd när jag lockar håret.

 

 
 
 
 

Idag stod jag som makeupmodell åt makeupartisten Cornelia på skolan Makeup Institute som ligger vid Odenplan.

 
 

Dom behövde modeller för sminkning inom 1920-tals tema så jag passade på när jag hade lunch att åka ditt och stå modell. 1920-talets sminking var mycket rejäl. På den tiden var det väldigt inne med långa, tunna och tydliga ögonbryn, hjärtformad mun och stora och ledsna ögon. Tänk er Betty Boop.

 
 
 
 
 
 
 

Mitt ansikte fick verkligen ett sött men lite ledset uttryckt och rejäla svarta ögonbryn, men det var både häftigt och roligt. Tycker det är jättekul när makeup-artisten lägger på makeup som man aldrig haft förut och resultatet kan bli så annorlunda än det man är van vid. Kände knappt igen mig när hon var klar.

 
 
 
 
 
 
 
 

 

#1 - Ulla

Men va' mycket roligt du hittar på! Kram från mamma...

#2 - lena

Smart sätt att dryga ut sin plånbok, häftigt, att du törs, jag tycker att du är fin, kul grej. kram på dig.