Veronica Sandahl

Får inte ge upp!

10:november 2015.

 

Det är inte lätt att hitta jobb i dessa tider, framför alltid i Stockholm som jag helst vill vara men när det är brist på bostad och hög konkurrens med flera andra arbetslösa är det nästan hopplöst. Jag har varit på hel del interjuver under hösten, fler än sist jag var arbetslös under hösten och våren 2012 och det känns uppmuntrande att min kunskap inom grafisk design och mina sommararbeten som receptionist på Siviks och Rörviks camping ger frukt. Bara önskar att jag snart kan få äta grödorna av mitt slit och sökande. Som sagt är jag aktiv, VÄLDIGT aktiv sökande och jag vart på interjuver både för receptionsjobb och grafisk assistent, men tyvärr ingen napp.  Det är nog ingen fel på vare min personlighet, CV eller portfolio och jag försöker alltid visa min bästa sida, men som jag nämnde tidigare är det tuff arbetsmarknad vi har just nu. Det finns alltid någon rival så har mer erfarenhet än jag, har jobbat mer, har större kontaktnät än jag etc men det viktigaste och vilket jag fruktar är de avgörande; en fast bostad i Stockolm. Så länge jag är strandsatt i Säffle är jag dömd i förhand. Suck! Jag försöker hitta arbete i Karlstad också men det är inte så lätt när alla jobb finns i Stockholm.

 

Där finns livet! Där finns framtiden och jag vill ditt!

 

Jag får bara inte ge upp. Att jag fått chansen att komma till intervjuerna visar att det jag har fått via studierna och hårt arbete en god chans att det till slut blir ett signerad anställningskontrakt.

 

Jobbet finns där nånstans, jag får bara inte ge upp!