Veronica Sandahl

29 år gammal!

12:e april 2016.

 

Idag fyller jag hela 29 år!

 

För 29 år sedan föddes jag på BB i Karlstad och har nu bara ett år kvar tills jag fyller 30 år och kan stämpla mig som tant. Näh! 30 år inte så gammalt men jag kan inte fatta vart tiden har tagit vägen och att om cirka 6 dagar kommer jag åka hem till Säffle igen. Jag har försöker hinna med så mycket jag bara orkar. Hjälpa till i Neues Kunsthaus och Kunstlerhaus Lukas, besöka pittoreska hamnstäder, shoppa, besöka museer och gallerier och passa på att fokusera mig på mitt måleri.

 

I helgas tog jag en liten tur till en hamnstad som heter Barth som ligger liter mer nordöst från Ahrenshoop. Barth påminner väldigt mycket om Lysekil med sin hamn, små gator, caféer och souvenirbutiker. Tog en liten snabb titt in i deras kyrka och den var mycket vacker att se.

 

 
 
 
 
 

På söndagen tog jag det bara lugnt men senare under dagen passade jag, Marie och några av de nya stipendiaterna att besöka Cafe Namenlos med att mumsa i oss varsin härlig tårtbit och senare gick vi till Grandhotell och tog oss en varsin Öl. Ahrenshoop är så pass liten håla och är mest anpassad att överleva på turism under sommaren att det endast finns caféer, restauranger och flertal hotel, men tyvärr ingen nattklubb man kan besöka.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 

Och så nu idag var det min födelsedag. För att fira detta och dessutom fira att vi äntligen är klara med vårstädningen och det är nu officiellt att Reinard och Iris Thurmer kommer att överta Neues Kunsthaus, hade vi ett litet kalas inne i galleriet. Jag fick en liten Sanddorn sylburk, Sanddorn choklad, pennset från hela gänget och en liten, lila trägubbe från Reinhard.

 

 
 
 
 
 

Jag hoppas att kommer få plats med allting i väskan när jag ska packa ner allting. Det kommer vara ganska trångt men på nåt sätt ska de funka.     

 

Vad ska jag göra under mina sista dagar i Ahrenshoop? Jag har fortfarande lite jobb kvar att göra i Neues Kunsthaus men emellan? Suck, ibland känns det att även om jag försöker se och upptäcka så mycket som möjligt av Tyskland,  men finns fortfarande så mycket jag inte har sett.

Jag vet att jag inte kommer hinna eller ha råd att åka ner till Berlin. För långt bort och att det är så stor stad gör mig lite nervös med tanke på alla terroristattacker som händer just nu och att är dessutom nästan helt omöjligt att upptäcka staden bara på en dag.

 

Panik!