Veronica Sandahl

Welcome to England

11:e december 2016.


Jag bloggar just nu på min mobil pga min PC inte kan nå Wi-fi mottagningen i min nya boende. Wi-fi funkar bra på min mobil men inte datorn. Jag vill härmed meddela att jag lämnat Island och dragit ner till England istället, till staden Stroud och kommer hjälpa till att arbeta främst med trädgårdsarbete på den stora gården Lypiatt Park.


 Jag åkte från Island den 1:e december med Norgwegian och mellanlanade först i storstaden London. Ville först se staden och ha lite andrum innan jag träffade min nya familj.

 Med hjälp av Air bnb hyrde jag ett rum för två nätter i förorten Clapham hos ett par. London är dyr plats men jag hyrde rummet för ett bra pris och den var både fräsch, fin och prydligt och detsamma var för köket och badrummet jag fick använda. Clapham är ett hyggligt område att leva i men det tog en liten stund att ta sig upp med bussen till centrum pga trafiken. Men jag tog mig upp först till museet Tate Britain och beskådade deras klassiska verk av Rossetti, Millais och Turner. 

Jag besökte museet för cirka 6 år sedan med Gerlesborgs skolan så det var inga problem att ta sig runt London och efter Tate besökte jag sedan National Gallery som jag också har besökt. Kul att se gamla godingar igen men för att se nånting nytt passade på att besöka de berömda Tower of London, slottet som är känd för sina fängelsehålor och där dom förvarar kronjuvelerna. Inte billigt att betala inträdesbiljetten men det var värt det. 

På kvällen träffade jag sedan Linnéa B och vi åt lite middag ihop på en vegan restaurang vid namn Tibis. Mycket god mat där. Dagen efter tog jag sedan tåget till Stroud. Som vanligt var jag lite nervös, man kan aldrig veta vad för slags familj man hamnar även om dom låter bra i sin annons på workaway hemsidan. Men jag kan lova er att första träffen med Juliet och första glimten av huset gjorde mig inte besviken! 

Skriv inläggstext 

#1 - Ulla Eriksson

Va roligt att du bloggar via telen nu!
Bra! Önskar Dej all lycka i England!

#2 - lena

kul att du kan skriva lite i alla fall. Det har vi väntat på, det är så roligt. Ha det bra. kram lena