Veronica Sandahl

Rest in peace Bowie & Rickman
15:e Januari 2016.
 
Och en sak till. Två av mina favoriter inom artist och skådespelarvärlden har under veckan dött. Båda drabbade av cancer och dog endast 69 år gamla.
 
David Bowie & Alan Rickman.
 
Båda har varit en del under tonårsuppväxten och fram tills nu tack vare deras fantastiska
musik och skådespelar presentationer.
 
 
 
Jag minns när jag första gången såg filmen "The Labyrinth" (Lånade VHS filmen av Sofia P och kopierade den sedan.) där Bowie spelade den elaka trollkungen och jag blev förälskad direkt i sceneriet, kostymeringen och framför allt musiken. Jag blev fast och sedan var jag tvungen ta reda på allt om honom. Hans musik och musikvideor och hans andra filmer. The Hunger, Basquat, The Man who fell to earth, Mr Rice Secret etc. Det var starkt av honom att kämpa och göra klart sin sista skiva trots cancern måste ha plågat honom svårt, detta är en sann Artist och jag ska nu börja lyssna Blackstar, har nyss lyssnat igenom "The Labyrinth" soundtracket. Suck..."The Labyrinth" kommer för mig alltid stå först på topplistan hos honom. Det var via den filmen jag upptäckte Bowie.
 
 
Sedan har vi Alan Rickman. Vem har inte sett Harry Potter filmerna och sett hans presentation som professor Severus Snape. En komplex, bitter och mystisk karaktär som han verkligen lyckades visa fram utifrån böckernas beskrivning av honom. Alan Rickmans skådespelarlista är längre än Bowies; Love Actually, Robin Hood, Sense & Sensibility, Alice i underlandet, Sweeney Todd, Snow Cake, Die Hard. Hans lista är lång och många av hans filmer är mina favoriter.
 
 
Hur kan två talangfulla och inspirerande människor dö på en och samma vecka, i cancer och endast 69 år gamla? Två personer som man följt både i tidningar, filmer och webb och nu är döda.
 
:( Rest in peace!
 
David Bowie 8 Jan 1947- 10 Jan 2016.
 
Alan Rickman 21 feb 1946- 14 jan 2016.