Veronica Sandahl

Bath
 6:e Januari 2017

 

Äntligen har jag ordentlig Internet på min dator. Detta betyder att det kommer bli betydligt lättare för mig att uppdatera bloggen och lägga upp mina bilder snabbare. Hur det kommer sig är att på L Park var internet mottagningen ganska dårlig. Jag hade möjlighet att komma in på Wi-fi på min mobil och kunde låna ibland familjens dator om jag behöver skriva och lägga upp bilder, men datorn min var det lönlöst trots vi försökte. Vet inte varför men ifafall var den inte trasig när jag nu kom in på annan Wi-fi här i staden Coleford som jag nu befinner mig i.

 Jag kommer här lägga upp lite fina bilder av min lilla utflykt i tisdags 3:e Januari till staden Bath. Bath är välkänd för sina romerska bad och har i flera hundra år varit en populär spaort för de rika. Bath är inte lika stor som London men den är betydlig billigare som turist att besöka, titta runt och shoppa. Vad jag gjorde främst var att fönstershoppa och statsvandra. Jag besökte både deras Katolska och Protestantiska Katedraler som ligger i centrum av Bath, besökte den berömda rondell gatan "The Circus" och köpte en liten biljett för att ta närmare titt av deras klädkollektion i Baths Mode museum. Dom visade kläder som man bar under 1700,1800 och 1900-talet och allting var i original. Inga utklädnings kostymer utan riktiga kläder som man har lyckas att bevara i gott skick. Julpengen jag fick från min familj och av familjen C, spenderade jag på att köpa ett par fina skor, två fina tröjor och lite makeup. Allting på REA så jag gjorde riktiga bra fynd. Synd bara att affärerna stänger tidigt här i England. Dom stänger mellan 17:30-18:00 så då får man skynda sig.