Veronica Sandahl

Farväl L Park

7:e januari 2017

 

Suck, ingenting varar för evigt, förr eller senare tar din vistelse slut och du måste dra vidare till nästa familj och mot nya äventyr.

 

Igår var min sista dag på L park.

 

Vi kom överens om en månads vistelse när jag först kom till L Park i början av december, ordnade sedan en ny familj som jag ska hjälpa till nu under Januari månad och jag trodde då att en månad skulle räcka.

Men jag önskar nu att den kunde ha varit lite längre.

 

 

Tiden gick alldeles för fort. Jag hade riktigt bra där! Underbar gård och underbara människor. Egen flygel att bo i. Eget rum, kök och toalett och ett värdpar som alltid vara glada, trevliga och tillmötesgående. 
 
 
 

Jag hjälpte till att ta hand om trädgården och trädgårdsgubbarna Lawrence, Adam och Nick var alltid busiga och glada. Framför allt kommer jag sakna gamla gubben Lawrence. Han är en riktigt historieberättare. Kan allting om trädgårdsarbete, skötseln av skog men främst om första och andra världskriget (Arne skulle gilla honom.) och han vet hur han kan fånga sin publik med sin sarkastiska men glada, engelska attityd.

 

 
 
 
 
 
 

Sista dagen visade dom mig hur man högg ner träd i skogen. Mest tittade jag på när Lawrence körde med motorsågen men han visade mig hur man kunde få ner ett träd genom att använda gummipluggar och hammare. Man trycker in dem in i sprickan som man först hugger i trädet och sedan hamrar man in dem tills trädet ger vika och faller. Att hugga ner träd kommer nog aldrig att bli min grej men det var intressant att se hur det går till.

 

Jag kommer sakna Juliet och Dan som alltid ställde upp, bjöd på lunch och middag och välkomnade mig att spendera Julafton med dem och sedan ordande lilla extrajobbet på puben The Woolpack under nyår. Jag kommer sakna ungarna Ava och Caspar. Jag kommer sakna deras goa små vovvsingar Ginger, Reggie, Jackall och Elwood och deras lilla misse Pearl.

 

 
 
 
 
 

Och nu befinner mig just nu i staden Coleford, två och halv timmes bussresa från Stroud. Bor hos en ny familj som jag kommer att hjälpa till att sköta hushållet och barnen. Jag bor nu betydligt mindre än det flotta gården och just nu känns allting så annorlunda, men jag tror att det kommer gå bra. Jag valde den här familjen för de verkar vara mycket utåtriktade. De kör med hemundervisning för barnen och dom tycker mycket om att resa och besöka intressanta platser för att undervisa dem. Det är rätt vanligt här i England så det kommer bli mycket intressant att se när mamman och pappan lära ut barnen om kultur, matte, historia etc.

      

#1 - lena

så kul att läsa va du gör, det kanske är bättre uppkoppling där du är nu? Lycka till med nya stället.