Veronica Sandahl

Två veckor kvar tills jag åker!

15:e Maj 2017.

 

Gissa vad?! Den 30:e Maj, samma dag som min namnsdag är kommer jag åka upp till Island igen!

Jag har lyckats få tag på ett sommarjobb på ett Hotell på södra sidan av Island, kommer hjälpa till med reception samt städningen och jag kommer spendera hela sommaren där! Jag är så glad att få möjligheten att åka upp dit igen och dessutom få betalt för det. När jag jobbade som Workawayer så var det endast fri kost och bostad min lön. Även om jag hade ingenting emot det och bodde hos helt underbara familjer fick jag ha hela tiden koll på pengarna och inte spendera mer än nödvändigt. Jag borde faktiskt få medalj för mitt sparande!

Det var tack vare Nordjobb som jag fick hjälp att hitta jobbet. Deras åldergräns ligger mellan 18-30 år så det var sista minuten för mig och jag tror att med mina tidigare erfarenheter inom reception och service kommer vara väl till pass. Kanske finner jag ett jobb i Reykjavik till hösten? Vem vet?

 

 

 

Men det har inte varit en lätt vår för mig. Dels med jobbsökandet och även hitta praktik. Jag tackade ja till Nordjobb i slutet av Mars och det är bra att man får svar i god tid så man kan planera men också blir det drygt att vänta. Som tur är jag ganska uppfinningsrikt. Jag har ställt upp på några eventkampanjer inne på Lidl och i Coop fått in lite extracash. Ståt hårmodell i Karlstad, varit med på Säffles Vårsalong med några av min verk samt skapat nya.  

 

Men också att jag fyllde 30 år!

 

 

 

Den 12:e April fyllde jag 30 år, och jag ställde till med ett kalas i ett av Vintergatans lokaler, Hela min familj kom och firade mig med blommor, presenter och smörgås tårta! Tänk, jag kan inte fatta att jag är nu 30 år fyllda! Ska man känna sig gammal nu eller ska jag vänta med det tills jag fyller 40?

 

Under April målade jag detta konstverk. Kända siluetter och byggnader av Säffle kommun.  Verket är på 50x40 cm i akvarell och bläck så det var ibland frustrerande process att få med varenda liten detalj. Ibland kändes inte roligt alls, kändes att man inte kom någonvart men till slut var den färdig och jag är rätt nöjd med resultatet. Iden är tagen från våra gamla vykort av Säffle kommun. Det vi har är mest fotografier som föreställer Säffle från 60-70 talet, inte så speciellt roligt att köpa och posta så jag bestämde mig att göra ett nytt motiv och det blev det här!

Idag kom 10 st vykort dummies som jag beställde på Visa-Print och dom ser väldigt bra ut!

 

 

Jag tror att folk uppskattar med att det är mer handgjort och detaljerat och det är byggnader som vi alla Säfflebor känner igen. Nu gäller det att få Säffle kommuns godkännande eftersom jag har ritat upp kommunvapnet. Man vet inte om dom har strikta regler angående grafiska profiler och symboler som tillhör dem men jag tror att det går bra och jag vill försöka sälja dem inne hos ev Turistbyrån, Duse Udde, Säffle bibliotek.