Veronica Sandahl

Ny frisyr
23:e September 2017.
 
Som ni ser har jag ändrat frisyr. Nu när jag har lite mer pengar i plånboken och jag nu bor i Höfn kan jag äntligen ägna lyxen till att fräscha upp håret lite.  
 
Ok, Höfn är en ganska liten stad! Mindre än Säffle med endast cirka 2500 invånare så det enda nöjen som finns här är deras pubar och restauranger nere vid hamnen och simhallen. Simhallen gillar jag bäst! Den är både fräsch  och ren och förutom den stora simbassängen som jag simmar några längder ibland för att komma igång med konditionen har dom både jacuzzi, ångbastu, Is bassäng och ruschkanor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det Höfn består av är främst fiskeindustrin som ligger nere vid hamnen (Vilket luften därnere alltid luktar fisk.) och deras hotell, gästhus och pensionat. Förutom simhallen och pubarna har Höfn kanske inte så mycket att erbjuda. Staden är mer som en paus på vägen antingen till Reykjavik eller norrut till Akureyri så många turister stoppar här för antingen påfyllningen av mat, bensin eller övernatta antingen på campingen eller på hotellen. Den mest populäraste och största är Höfn Hotell och det är där som nästan alla Nordjobbare som jag har fått kontakt med här i Höfn jobbar. Jag skickade mitt CV till Höfn Hotel i sökande efter jobb också men det enda som fanns då var som servitris i restaurangen och det kändes ingenting för mig.
 
Mitt jobb i Höfn Inn är mindre och inte lika många rum som på Gerdi. Dagarna här rätt sig lika med förberedning av frukostbuffén på morgonen, städningen av gästrummen och ibland ta hand om receptionsdisken på kvällarna, men jag tror att jag fick slog en Jackpot med att jag har gratis logi, gratis frukost, bra arbetskamrater, ett bra schema med lagom mycket arbetstimmar och rätt lugn arbetsrytm. Inget stress eller press.
 
Dessutom är jag rätt nöjd men min nya frisyr. Kände att jag vill pröva någonting nytt och jag har inte haft lugg sedan gymnasiet så jag tänkte "Varför inte?" Det är inne med lugg och eftersom jag har ganska hög panna syns det inte så mycket och mitt ansikte blir lite mer rundare.
 
 

 
 
Usch! Hur stod jag ut med att ha håret så slitet och med sådan utväxt?!