Veronica Sandahl

Min Påskhelg 2018

6:e april 2018.

Om cirka en och halv vecka är säsongen slut för oss. Jag kan inte tro att tiden går så fort!

Ber om ursäkt att jag inte har hunnit skriva hur mitt påskhelg har varit men låt mig säga att det var rätt...jobbigt. Eftersom jag jobbar mycket med städ och bäddning av gästrum är det oundvikligt att inte få på sig virus och alla möjliga sorters bakterier på både händer och kläder. Vad som hände under Påskhelgen var att jag fick magsjukan. Så jävla typiskt!

 

 

 

 
Varför ska jag drabba av magsjuka precis när högtiderna börjar. För några år sedan drabbade jag av magsjuka under en nyårsafton. Jag skulle jobba som servitris den kvällen för ett bröllop och jag hade verkligen sett fram emot den. Jag mådde supert när jag kom fram till huset som jag skulle jobba men dagen efter, på nyårsafton fick jag magsjukan. Mådde inte bra alls!

Så tyvärr fick jag sitta inne på mitt rum i karantän både Långfredagen och Påskaftonen. Snyft! Fick ha en egen toalett för mig själv men var förbjuden att gå ner till köket utan jag fick tala om rumskamraterna via Messenger eller från nyckelhålet om jag behövde något. Urtrist!

Varför kunde jag inte fått magsjukan veckan innan! Inte på en Påskhelg där jag missar allt det roliga samt OB timmar.

Men, men... lyckligtvis kom jag snabbt upp på fötterna igen och kunde jobba omedelbart och som tur var fanns det fortfarande lite påskmat från restaurangen kvar, ex ägghalvor med kaviar och potatisgratäng. Mums!

 

I förrgår var det besök till kåtan igen. Ingen övernattning den här gången utan mer att sitta där och mysa, dricka varm choklad och poppa popcorn över kabinen. Det var inte lika kallt som förut så vi fick upp värmen i kåtan riktigt fort men vi begav oss hem vid 1-2 på morgonen när vedträn tog slut och vi var rätt sömniga.