Veronica Sandahl

Tillbaka till Karlstad
25:e April 2018.

Då är jag tillbaka i Karlstad igen. För cirka åtta år sedan flyttade jag ut från staden för att påbörja mina studier nere i Gerlesborgs skolan i Bohuslän. Under åren som har gått har jag rest och flängt runt nere på västkusten, norra Värmland, Stockholm, Island, England och i Dalarna. Och nu är jag tillbaka till Karlstad och har just börjat arbeta som lokalvårdare åt Värmland museum. Jag är glad över att jag fått jobbet och jag kommer även till sommaren jobba lite extra receptionen men det viktigaste av allt att äntligen rota sig. Att nu försöka hitta en fast punkt med både jobb och bostad för längre sikt. Att resa är underbart men ibland har man haft suget med någonting eget och fast. Att börja tänka på stabilare löneinkomst och spara ihop till sin pension. Jag vet! Låter nu som en gammal tant men jag tror att det är dags att sätta fötterna ner på jorden lite. Åtminstone tårna! ;p