Veronica Sandahl

Första jobbdagen på Grabrok
 
9:e September 2016
 
Här kommer lite bilder över Grabroks Guesthouse som jag nu bor i och hjälper till med städningen, diskningen och mata hönsen. Igår var det första jobbdagen för mig. Jag fick först hjälpa till att rengöra och torka av borden i resturangen och sedan moppa golven inne i receptionen. Sedan var det städning inne i toaletterna och därefter var det städning inne i ett av gästhusen som gästerna hyr. Det var lätt och mycket bekant från tidigare jobb men jag knan säga att vi får tvätta rätt mycket här. Tvättmaskinerna går på dygnet runt här och det är alltid disk som behöver diskas och torkas. Men jag fick möjligheten idag att göra egen hemma gjord pasta. Det är faktiskt lättare än man tror. Man behöver inte så många ingredienser och vi har en speciell maskin som hjälper en att forma och trycka pastan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Ulla

Å va mysigt det ser ut!!!
Ha det bra!

#2 - lena

kul att prova på olika saker, ser mysigt ut. ha det bra.